Pomirišite ovo

02 lipnja 2007

Nešto se po novinama digla prašina oko zadnje reklame za Ožujsko pivo, znate ono "Žuja zakon br. 11: Muškarci primjećuju samo bitno", u kojoj žena dolazi kući s novom frizurom i vrećicom punom namirnica, a njen pratner/dečko/muž primjeti jedino bocu Ožujskog koja viri iz vrećice. Čak su se u raspravu uljučili i pravobraniteljica i Vladin ured za ravnopravnost spolova. Kao ta reklama je uvredljiva i diskriminirajuća. Pitam se za koga? Možda za muškarce jer ih se prikazuje površnima? Možda za žene jer ih se kao prikazuje da su manje vrijedne od boce pive? Možda za one koji traže dlaku u jajetu? Po meni ta reklama samo pokušava biti zabavna i iskorištava stereotipe o muškarcima koji su zapravo svi do jednoga prototip Al Bundyja. Ako ćemo iskreno, to i nije daleko od istine. Use, nase i podase je moto koji vodi većinu muškaraca.

Zadnjih godina konačno su se i muškarci počeli ismijavati u reklamama. Nisu više samo žene te koje su najsretnije kada njihov mužjak ujutro ima spremnu čistu i opeglanu košulju, sada su eto i muškarci najsretniji kada imaju flašu pive i osim toga ništa im više ne treba. Ali bilo je sličnih reklama i ranije, pa se nitko nije bunio.

S jedne strane je u redu da postoje oni koji će reagirati na raznorazne diskriminatorne pojave u društvu, no pitam se dokle treba ići ta tzv. “politička korektnost”. Čitam da je u Americi sama riječ “crno” postala vrlo osjetljiva i to ne samo u direktnom kontekstu dijela stanovništva porijeklom iz Afrike. Sada se čak izbjegava upotreba sintagmi “crni humor” ili “crna kronika”, jer je u njima riječ “crno” upotrebljena u negativnom kontekstu što bi valjda automatski značilo da su i ljudi crne boje kože loši.

No da se vratim reklamama i odnosu spolova, u svemu ima i jedna dobra stvar. Više se ne prikazuju samo žene kao seksualni simboli, ne iskorišatava se samo ženska gola koža da bi se nešto bolje prodalo.

Na nekim televizijama ponovno su počeli prikazivati reklamu za Lacoste parfem. Kada je u pitanju zgodan muškarac, pa još k tome gol, moram se osvrnuti.



U glavnoj ulozi je goli frajer koji bezbrižno švrlja gol po stanu i na kraju sjeda u fotelju sa šalicom čaja u ruci i značajno nam namigne. Ajoj, pretvaram se u med i mlijeko i kao želatina klizim sa kauča...
Maneken je prezgodni australac Ian Lawless. U poptunosti moj tip muškarca odn. u potpunosti jedan od mojih bezbroj tipova muškaraca. Na žalost nema golotinje od naprijed, samo guza iz nekoliko kutova i sexy glazba u pozadini. Da kupujem skupe parfeme, odmah bih otrčao u najbližu parfumeriju. Evo, pomirišite ovo:

Link na You Tube klip s Lacoste reklamom

Da ne plačete, evo vam još dvije slikice prezgodnog Iana.













Još jedan sličan primjer, ovaj puta reklame napravljene za časopise, bio ja ze parfem za Yves Saint Laurent. Model je bio francuz Samuel de Cubber koji se nije ustručavao pokazati se u punom sjaju. Pomirišite i ovo:



Ono što je najbolje u oba dva primjera je da se radi o dlakavim frajerima, onakvim kakvim ih je priroda stvorila.

Obje kampanje u potpunosti su ostvarile ono što im je bio cilj. Provokativno su iskoristile mušku golotinju zbog čega su o njima govorili svi mediji, pa i naši ako se sjećate.

Ja se ne bunim. Meni ni najmanje ne smeta iskorištavanje muškog seksipila i pretvaranje muškaraca u seksualne objekte. Ajmo marketinške agencije, samo dajte više ovakvih reklama.

4 komentara:

Anonimno kaže...

u svakom slucaju slazem se s tobom. Nemogu vjerovat oko kakvih su se sve jeftinih stvari ljudi poceli bunit,bas "trazenje dlake u jajetu". Feminiskinje,ljudi crne boje koze,pa cak i gay-evi..ma pogotovo to s gayevima za kakva se sva sranja love i navodno povredivanja tih njihovih nekih tzv.prava (koje jos ni nemamo, tlak mi skace na 800)-mozda pridodajem tome vecu vaznost posto sam eto i sam u toj "branši". Ako te netko nazove pederom nemora ga se odmah tuziti jer je povrijedio tvoja prava, tako i s crncima (jesi crn- jesi i odlicno,pa nisi jebemu mater bijelac). I ja cu uskoro tuzit jer ja ne zelim da me se naziva bijelcem (to mi je pogrdno),vec pripadnikom bijele rase..
p.s.pise se bijelac, jer tak? hehe (ije,je) hmmm..da.

Anonimno kaže...

Osim što se slažem sa svim, ne znam baš koliko bi bilo dobro da su likovi na jumbo plakatima - pa samo ja bih uzrokovao na stotine prometnih nesreća zbog ne-gledanja u cestu heheh :D
p.s. jedva čekam dan kad će muškarci ponovno zavladat svijetom.. ah..

Croatian Queer World kaže...

Ma idu mi na kurac svi ti pravobranitelji za svaku babu, tetku, idiota.... Svi se neš vrijeđaju i osječaju ugroženima..ma dajte molim vas!!! Da ne spominjem što su sve proglasili štetnim za razvoj djeteta...svi smo ko klinci gledali erotike od starog, pa čak i porniće pa smo normalno odrasli.

Najednom su svi moralni i čedni...pa ko tu koga j...

Inače obožavam ovaj M7, to mi je najdraži parfem i ovu reklamu naravno, tip je jednostavno...mmmm..muško!!!

Anonimno kaže...

niti ja se ne bunim. baš lepo kaj su na fotkama tipovi muškaraca koji me privlače.
varaždinec(26) ;)