Najmanja prava homoseksualcima u Srbiji i Hrvatskoj

12 veljače 2007

Mada ne bih htio ovdje prenositi ili upućivati na druge članke, povremeno ću to ipak činiti, ako mi se učine posebno zanimljivim. Evo jednog takvog.

Piše Jutarnji da je po pravima homoseksualaca Hrvatska u društvu Srbije, Albanije i Rumunjske. Opet se imamo nečime pohvaliti.
Nakon što će vjerojatno i Italija, jedna od posljednjih velikih Europskih država, dopustiti kod matičara registrirane homoseksualne zajednice i pod sintagmom “suživotnih prava i dužnosti” dozvoliti partnerima pravo nasljeđivanja, međusobno zdravstveno osiguranje, alimentaciju poslije rastave, Hrvatska nam eto ostaje sve osamljenija po pitanju priznanja osnovnih prava homoseksualcima.
Nakon što je Sabor 2003. izglasao Zakon o istospolnim zajednicama, koji nudi minimalna prava, lani je pao Zakon o registriranom partnerstvu. - Zakon je predviđao izjednačavanje prava homoseksualnih parova s bračnim, izuzev mogućnosti posvajanja djece. I homoseksualni parovi mogli bi se registrirati te bi stekli pravo nasljeđivanja, međusobnog osiguranja. Međutim, prijedlog je odbijen nakon apsurdne i diskriminacijske rasprave u Saboru u kojoj se raspravljalo o heteroseksualnosti svemira od muhe do slona i o tome ne bi li se Mjesec srušio na Zemlju da je homoseksualan, piše Jutarnji.

Po sadašnjem zakonu hrvatski homoseksualci imaju:

- pravo na podjelu zajedničke stečevine nakon dokazanog trogodišnjeg zajedničkog života
- pravo na uzdržavanje od bivšeg partnera u slučaju socijalne ugroženosti

Hrvatski homoseksualci traže:

- registraciju partnerstva u matičnom uredu
- pravo nasljeđivanja
- pravo međusobnog zdravstvenog osiguranja
- pravo na nesvjedočenje protiv parntera

Koliko smo mi kao zemlja i narod spremni prihvatiti manjine i oni koji su drugačiji, mislim da dovoljno govore komentari ispod članka u Jutarnjem. A opet, to su vjerojatno dežurni pacijenti koji trabunjaju gluposti na svaku temu, pacijenti koji se busaju o svoja katolička prsa, a da ne razumiju ni "k" od katoličanstva, a još manje kako bi se katolik trebao ponašati.
To su stvari koje me živciraju. Mnogi se, čim se spomenu pederi, počnu pozivati na crkvu i Svevišnjeg, a da u vlastitom životu ne poštuju ni minimum katoličkog ponašanja. I tu ne mislim samo na seks.

No usprkos svemu, mislim da je i Hrvatska blizu donošenja zakona o registriranom partnerstvu. Sigurno ne za mandata ove vlade, ali uvjeren sam da će se to dogoditi za mandata iduće, bila ona na čelu s HDZ-om ili SDP-om. Evo polako i HSS stidljivo mijenja svoje mišljenje, barem ako je sudeći po nedavnim izjavama predsjednika HSS-a Josipa Friščića.

1 komentara:

Anonimno kaže...

bok!ja sam jedna srednjoškolka,nisam homoseksualne orijentacije ali me ta problematika jako zanima,naročito prava homoseskualaca tj njihov nedostatak.zapravo bih o tome pisala maturalni rad pa bi mi svaki komentar i informacija dobro došla.moj mail je missicasanci@gmail.com