Euroskeptik

15 veljače 2007

Ne znam je li se i vama čini da nas jebe ko stigne? Te Slovenci, te Talijani, te Bosanci (most za Pelješac), a one s istoka da i ne spominjem. Zapravo nekako smo si u zadnje vrijeme kao dobri sa Srbima i Crnogorcima, što me posebno brine, jer kako kažu stari ljudi: s kim si, takav si.
Talijanski predsjednik nazove Hrvate "krvožednim slavenima", Mesić nešto odgovori i onda Europska komisija ocjeni Mesićevu izjavu neprimjernom, a na onu talijanskog mu kolege se niti ne osvrne? Pa gdje je tu pravda? Zar je to unija u kakvu se želimo priključiti?
I još kao Talijani i Slovenci nas stalno ucjenjuju njihovom podrškom pristupanju Europskoj uniji. To je kao ono ultimativna prijetnja nakon koje bi nama trebala početi klecati koljena ili bi se bar trebali usrati u gaće. Zar je to dobrosusjedsko i dobronamjerno ponašanje? Ma jebala ih ta Unija i jebala ih njihova podrška.
Već duže vremena polako se pretvaram u pravog euro skeptika. Pitam se da li nam to stvarno treba? Razmišljam da bi trebali jako dobro iskoristiti te raznorazne predpristupne fondove, izmusti love koliko je to god moguće, "dopustiti" da nam unaprijede i usklade s europskim pravosuđe, zakonodavstvo, obrazovanje, ekonomiju i općenito način na koji država funkcionira, da nam "pomognu" riješiti se korupcije, nedemokracije (jer je ipak očto da to sami ne možemo napraviti), i onda kada napokon postanemo sređna država da ih onaki finski odjebemo, recimo na referendumu kao Norvežani ili Švicarci, i odlučimo da si gurnu tu uniju u šupak. OK, to bi im se možda i svidjelo, barem meni bi. Neka si je onda gurnu negdje drugdje.
Ne znam koliko je to realno, ali lijepo je maštati... Ne mislim na guranje unije u šupak... Ma znate na što mislim.
Alo, ako ima koji HSP-ovac koji ovo čita, može li me obavijestiti kako da se učlanim u tu stranku? Čini mi se da imamo slična stajališta po nekim pitanjima.

U svemu tome muči me samo da li smo mi u stanju biti sami i sami si srediti i organizirati državu u kojoj živimo? Mislim da je Krleža rekao da su Hrvati dobre sluge, a loši gospodari. Možda nama netko zaista stalno treba govoriti što da radimo.
Tu je onda i pitanje nas pedera. Hoće li nam se ikada poboljšati položaj u društvu, osim ako netko izvana ne prisili naše političare da učine nešto po tom pitanju? I općenito tu je i percepcija o pederima cijelog našeg društva koja se može promijeniti samo ako ljudi na odgovornim mjestima počnu shvaćati da su neke stvari loše. Mislim na ljude u medijima, institucijama, općenito u javnom životu. A to se može promijeniti samo s podizanjem razine opće demokracije i tolerancije u društvu, na što nas očito netko treba prisiliti da to zaista i napravimo. Jer dok se to ne dogodi, događati će se i dalje da na televiziji prolaze nekažnjeno i neprimjećeno titlovi u filmovima gdje prevode "gay" s "peder" ili "damn mother fucker" s "prokleti pederčina". To je samo jedan mali primjer, ali takvih ima jako puno...

A možda smo mi Hrvati zapravo totalno u krivu. Možda smo mi previše zadojeni vijestima koje nam serviraju hrvatski mediji. Možda su zaista Slovenci u pravu oko Savudrijske vale i Ljubljanske banke, možda su Talijani zaista u pravu oko ekološkog pojasa i načina
na koji se trebaju razriješiti stari računi iz prošlosti, možda smo mi zaista egocentrici, rasisiti i ksenofobi, možda mi zaista jesmo jedna obična bagra krvožednih Slavena i primitivaca koja nema pojma o ničemu, a najmanje o demokraciji?

3 komentara:

Anonimno kaže...

Slažem se s tekstom. I ja se pretvaram u euroskeptika, jer stavranje simbioze s puno podlijim političarima nije baš produktivno, a pogotovo ne uspješno za našu, ionako rasklimanu državu. Ali prije svega, proveo bih jednu temeljito deratizaciju u svim sferama naše država, počevši gore na Markovom trgu, pa onda u pravosuđu, zdravstvu i naravno školstv. Prijedlog za tvoju novu temu:bulling, može? ;))

Jonasy kaže...

Bok smogovac. Na sreću nemam iskustva sa bullingom, pa ne znam koliko bi imalo smisla da ja o tome pišem... Ali ako me nešto bude na tu temu potaklo, onda možda i nešto našvrljam.

Anonimno kaže...

eto, nisam jedini novopečeni euroskeptik (stavio sam svoje novo opredjeljenje u google, tvoj blog je prvi rezultat hehe). kuhalo je to kod mene već jedno duže vrijeme, i doista - treba si otvoreno priznati da nas ne tretiraju ravnopravno. nemam više nikakvih iluzija, niti želju za ulaskom u tu asocijaciju. glavno pitanje, postavio si ga i ti, je da li možemo sami dovesti Hrvatsku u red, red koji nam je svakako potreban... na stranu što ja vjerujem da možemo, činjenica je da Europa to OČEKUJE od nas. kažu da više neće primati loše učenike (Bugarska i Rumunjska) pa ih onda školovati u hodu. ovih dana vidimo da ni to baš nije točno, eno Srbija potpisuje sve te sporazume ekspresno bez da su išta napredovali, naprotiv - da ne bi još više zabrazdili... u svakom slučaju od nas se očekuje da se sami dovedemo u red, i to je to. neke njihove velike pomoći tu ne očekujem. najgore je što svojom slijepom odanošću i nepostojanjem značajnije opozicije ulasku u Uniju, doveli smo se pred zid. nema potrebe da nam daju ikakve ustupke jer sve naše opcije podrazumijevaju EU. da bar imamo jasno definiranu alternativnu politiku, a ne neke smiješne i potrošene karikature tipa Letice.